آموزش نصب وردپرس در هاست سی پنل Cpanel

آموزش نصب وردپرس در هاست سی پنل Cpanel

آموزش نصب وردپرس در هاست سی پنل cpanel

در این آموزش شما را با چگونگی آموزش نصب وردپرس در هاست سی پنل cpanel آشنا کنیم که در سایر هاست ها هم زیاد با هم فرقی ندارن چرا که باید سایتی که با وردپرس راه اندازی می کنیم در root ( ریشه ) قرار بگیره. که در این اموزش به صورت کامل توضیح داده میشه.

ابتدا به فایل وردپرس نیاز داریم که می تونید از سایت وردپرس جدیدترین نسخه ی وردپرس فارسی رو دانلود کنید , پیشنهاد می کنم از آخرین نسخه فارسی وردپرس را از طریق این لینک دریافت نمایید و ( به دلیل امنیتی ) از جاهای دیگه دانلود نکنید .

بعد از مراحل خرید هاست( Host ) و دامین (Domin) یک ایمیل برای شما ارسال میشه که اطلاعاتی درباره ی سرویس خریداری شده و نام کاربری هاست و رمز هاست که در ایمیل گفته شده برای ورود به هاست به چه آدرس (URL) وارد شوید . که اغلب هاست های لینوکس cpanel به این صورته که به انتهای آدرس سایتتون /cpanel یا :2082 رو اضافه کنید. حال بعد از اینکه وارد صفحه ی ورود هاستتون شدید از شما نام کاربری و رمز عبور می خواد که با ایمیل براتون ارسال شده. مثل تصویر زیر :

وقتی وارد هاست شدید با صفحه ای مثل تصویر پایین روبرو میشیدکه ظاهر هاست لینوکس شماست , در این صفحه شما باید روی گزینه ی File Manager که در تصویر مشخص کردیم کلیک کنید.

همون طور که در تصویر میبینید وارد قسمت public-html شدیم در تصویر مشخص کردیم که مسیر فعلیمون کجاست و بخش آپلود فایل کجاست .فایل وردپرس که در بالا گفته شد از سایت وردپرس دانلود کنید رو باید در این بخش از هاست آپلود کنید. به تصویر زیر نگا کنید:

روی گزینه upload که در تصویر مشخص شده کلیک کنید تا صفحه ی آپلود براتون ظاهر بشه در صفحه ی آپلود نیز روی گزینه ی Choose File کلیک کنید و به قسمت پایینش دست نزنید و بزارید تو حالت پیش فرض باقی بمونه. مثل تصویر:

 

 

آپلود انجام شد و به پایان رسید می تونید به صفحه ی قبلی باز گردید و صفحه را رفرش Refresh کنید و نتیجه را ببینید , همون طور که می بینید فایل وردپرس با پسوند زیپ آپلود شده. wordpress.zip این فایل رو باید از حالت زیپ خارجش کنید

فایل wordpress.zip آپلود شده و باری خارج کردن از زیپ روی اون کلیک راست کنید و روی گزینه ی Extract کلیک کنید و منتظر بمانید تا فایل ها از زیپ خارج بشن بعد از اتمام عملیات یه کادری ظاهر میشه و میگه فایل ها از زیپ خارج شدن , حالا ما دو تا فایل تو هاست داریم یکی به اسم wordpress.zip که فیل زیپمون هست و یکی wordpress که همون فایله زیپ هستش که از حالت زیپ خارج شده. دیگه نیازی به فایل wordpress.zip نداریم و می تونید اون و حذف کنید. سپس .وارد پوشه ی wordpress بشید

 

select all کلیک کنید تا همه ی فایل ها انتخاب بشن سپس روی move file که در تصویر مشخص شده کلیک کنید , با کلیک روی گزینه ی move file یه کادری باز میشود و محل انتقال را از شما می خواهد مثل تصویر زیر:

ساخت پایگاه داده

پس از آپلود وانتقال ورد پرس باید کارهای مربوط به دیتابیس را انجام دهیم که برای این کار باید بر روی گزینه Database®MysQl در داخل سی پنل که در شکل زیر مشخص شده کلیک کنیم.

با کلیک بر روی لینک Database® MysQl که در شکل بالا مشخص شده است وارد صفحه ای مطابق شکل زیر می شویم که باید برای نصب وردپرس روی هاست Cpanel خود یک دیتابیس ایجاد کنیم.

 

باید اسمی را به عنوان اسم دیتابیس تایپ کنیم ،پس از تایپ نام باید بر روی دکمه create Database کلیک می کنیم

 

پس از فشردن دکمه “Add” وارد صفحه ای مطابق شکل زیر می شویم که باید تمام گزینه های موجود در آن را انتخاب کنیم و سپس بر روی دکمه“Make change” کلیک می کنیم تا برای نصب وردپرس روی Cpanel پایگاه داده به صورت کامل ایجاد شود.

 

 

حال دیتابیس شما ساخته شده است و باید با توجه به تصویر زیر فیلد های نام پایگاه داده  , نام کاربری پایگاه داده , رمز پایگاه داده را مشخص نمایید .(منظور از پایگاه داده همان دیتابیس است )

بعد از پر کردن فیلد ها بر روی دکمه فرستادن کلیک نمایید تا وردپرس شما نصب گردد . در صورتی که مشکلی وجود نداشته باشد با صفحه ای همانند تصویر زیر روبرو میشوید که باید در این صفحه بر روی دکمه اجرای نصب کلیک نمایید :

در صفحه جدید , که بخش نهایی نصب وردپرس میباشد باید اطلاعات سایت وردپرسی خود را وارد نموده و در نهایت بر روی دکمه راه اندازی وردپرس کلیک نمایید .

 

وردپرس شما به راحتی نصب شده است و حالا میتوانید با نام کاربری و رمز عبوری که انتخاب نموده اید وارد کنترل پنل یا پیشخوان وردپرس شوید و از امکانات آن لذت ببرید .

 

این مطلب یکی از مقالات دسته بندی آموزش وردپرس است. برای مشاهده مقالات بیشتر در زمینه وردپرس کافیست به صفحه آموزش وردپرس مراجعه کنید.

در رابطه با این مطلب سوال یا نظری دارید؟ می توانید آن را در بخش دیدگاه ها ارسال کنید
مهدی خاکسار
مهدی خاکسار

متخصص وردپرس و نویسنده این مطلب

سال هاست که در زمینه وردپرس فعالیت می کنم و حالا به عنوان عضوی از خانواده نیکان وردپرس تلاش می کنم تا آموزش های کاربری و مفید را به علاقه مندان این حوزه ارائه دهم.