آموزش بخش کاربران در وردپرس

5/5 - (1 امتیاز)

در این جلسه از آموزش کامل کار با وردپرس بخش کاربران در پیشخوان وردپرس آشنا میشوید و متوجه میشوید چگونه کاربر جدید اضافه نمایید .

آموزش بخش کاربران در وردپرس :

بخش کاربران در وردپرس به سه قسمت زیر تقسیم میشود:

همه کاربران : این صفحه تمام کاربران سایت شما را فهرست می‌کند . هر کاربر یکی از پنج نقشی که مدیر سایت برای او تعیین کرده است را دارد: مدیر، ویرایشگر، نویسنده، مشارکت کننده، یا مشترک. کاربران با نقش‌های غیر از مدیر، بر اساس نوع نقش، در هنگام ورود به سیستم امکانات کمتری را مشاهده خواهند کرد.

افزودن: کاربران تازه به صورت خودکار رمزی دریافت خواهند کرد که بعدا می‌توانند آن را تغییر دهند. می‌توانید با کلیک روی دکمه‌ی «نمایش رمز»، رمز را ببینید یا ویرایش کنید. هنگامی که کاربر به سایت اضافه شد، نام‌کاربری غیرقابل تغییر خواهد بود.

شناسه شما : شناسنامه شما حاوی اطلاعاتی درباره شما (“حساب شما”) و همچنین برخی از گزینه‌های شخصی برای استفاده از وردپرس است.
شما میتوانید رمز عبور را تغییر دهید، میان‌بُرهای صفحه‌کلید را فعال کنید، رنگ محیط مدیریت، و حالت ویرایشگر دیداری را تغییر دهید و چند مورد دیگر که بهتر است خودتان ببینید. می‌توانید نوارابزار را هنگام مشاهده‌ی سایت پنهان کنید، اما نمی‌توانید آن را در محیط مدیریت غیرفعال کنید.

اضافه کردن کاربر جدید در وردپرس :

نام کاربر : در این بخش باید یک نام کاربری وارد نمایید که بتوانید بعدا با استفاده از آن وارد پیشخوان وردپرس شوید . دقت نمایید که این اسم باید حتما انگلیسی باشد و بعدا از تغییر پیشخوان وردپرس قابل تغییر نمیباشد.

ایمیل : در این بخش باید یک آدرس ایمیل وارد نمایید .

نام : نام کوچک خود را وارد نمایید.

نام خانوادگی :‌ نام خانوادگی خود را وارد نمایید.

وبسایت : آدرس وب سایت خود را وارد نمایید.

رمز : در این بخش باید یک رمز عبور وارد نمایید که بتوانید بعدا با استفاده از آن وارد پیشخوان وردپرس شوید.

فرستادن آگاه ساز به کاربر : در صورتی که تیک این گزینه را بزنید اطلاعات ساخته شده به ایمیل کاربری که ساختین ارسال میشود.

نقش : در این بخش باید نقش یا گروه کاربری را که میسازید را مشخص نمایید . نقش های کاربری پیش فرض وردپرس ۵ مورد هستند :

  • مشترک
  • مشارکت کننده
  • نویسنده
  • ویرایشگر
  • مدیر کل

این مطلب یکی از مقالات دسته بندی آموزش وردپرس است. برای مشاهده مقالات بیشتر در زمینه وردپرس کافیست به صفحه آموزش وردپرس مراجعه کنید.

در رابطه با این مطلب سوال یا نظری دارید؟ می توانید آن را در بخش دیدگاه ها ارسال کنید
مهدی خاکسار
مهدی خاکسار

متخصص وردپرس و نویسنده این مطلب

سال هاست که در زمینه وردپرس فعالیت می کنم و حالا به عنوان عضوی از خانواده نیکان وردپرس تلاش می کنم تا آموزش های کاربری و مفید را به علاقه مندان این حوزه ارائه دهم.